avatar Ten blog rowerowy prowadzi kania76 z miasteczka Pobiedziska. Mam przejechane 19696.88 kilometrów w tym 5256.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.56 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy kania76.bikestats.pl

Ustawka szosonowa

Szosowo po okolicy

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 08.03.2014 | Komentarze 1

Fajna mała ustawka szosowa z Sebą.  W sumie ponad 2 godzinki kręcenia w okolicach Łubowa. Pogoda doskonała, frajda z jazdy duża, szczególnie, że jak wiało to Seba dawał zmiany. Formy nie ma, ale jeździ się dobrze, choć później mocno odczułem trudy wyjazdu i trochę zdychałem w domu.
Średnia zaniżona, bo zrobiliśmy sobie mały przełaj przez pole.

Wietrzna szosa

Sobota, 11 stycznia 2014 · dodano: 11.01.2014 | Komentarze 0

Ustawka z Wazą. Początkowo pochmurno, stały mocny wiatr z zachodu, później pojawiło się słońce. Początkowo z wiatrem na górki wiaduktów S5, a dalej młócka pod wiatr przez 30 km. Jechało się nawet nieźle, regularne zmiany powodowały, że człowiek nie zdążył się zmęczyć. Po 50 km lekki kryzys bardziej związany z początkiem sezonu (za mało km w nogach), niż błędami taktycznymi. Powrót z wiatrem.
Podziękowania dla współtowarzysza.

Z chłopami na Witkowo

Sobota, 4 stycznia 2014 · dodano: 04.01.2014 | Komentarze 2

Szosowy dystans (jak na zimę) z chłopami. Szczęśliwie zadzwoniłem do Marcina przed wyjazdem i okazało się, że chłopy od kilku minut kręcą w okolicach Wierzyc.  Tak więc lajtowo pognaliśmy do Witkowa. Powrót z przerwą na foty przy trzygłowym smoku (Drachowo).
Fajnie się jechało, nie za szybko, ale na tyle dobrze by rozruszać gnaty. Ostatnie 25 km nawet sprawnie pocisneliśmy.
Pozdrawiam współuczestników.

Dystans szosowy z Wazą

Sobota, 26 października 2013 · dodano: 26.10.2013 | Komentarze 0

Pewnie ostatni dłuższy dystans w tym roku. Ciepło, ale z rana padało i w ciągu drogi miejscami gnaliśmy po mokrej drodze. Trasa czterech powiatów, czyli na Nekle, Klony i Kostrzyn. Tempo okresowo dość szybko gdy Marcinowi zachciało się przećwiczyć nogę pod wiatr. Powrót szybki z wiatrem. Fajny wypad, można było dokręcić jeszcze parę kaemów lecz deszczyk wybił nam z głowy ten pomysł.

• Kalorie 1900kcal

Szosa do Tuczna i Wierzyc

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 · dodano: 26.08.2013 | Komentarze 2

Mini ustawka z Wazą. Początkowo solo do Tuczna, a właściwie do Wierzonki. Dalej pod wiatr zapieprz do Pobiedzisk i następnie do Wierzyc. Jazda w końcówce pod dość silny wiatr z prędkością 37 kmh daje do myślenia, koło utrzymałem, ale jak kolega gnał na przedzie w takich warunkach to nadal nie mogę sobie wyobrazić. Po drodze spotkaliśmy pana Jerzego i pana Sebę.

Dystans

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 4

No to umówiliśmy się na legendarny "dystans". Start z rynku w Pobiedziajach. Na miejscu Joanna, Waza, Seba. Pierwszy etap do Swarzędza gdzie umówiliśmy się z Klosiem vel Kłosiem. Joanna wyruszyła w drogę powrotną na swoim imponującym Łilierze (nie mylić z moim speed Łilerem), a my pognaliśmy w stronę Środy. I tutaj pierwszy bład taktyczny. Ja z Sebą nieświadomy prędkości (rozładowany Garmin) zaczeliśmy szarpać mocne zmiany , które okazały się być powyżej 40 km/h. Mocniejsza część stawki spokojnie jechała z tyłu, ale gdy sami ruszyli na szpicę po 2 km nie mogłem utrzymać koła. Złe myśli przeszły mi przez głowę. Na szczęście na koksowym postoju w Środzie okazało się, że Kłosiu deptał prawie 50 km/h. Dalej na Śrem już trochę spokojniej, dało się jechać wachlarzem walcząc z wiatrem. W Śremie po ok 70 km lekki kryzys, ale bez totalnego zgonu. Kolejne odcinki już na zmęczonych nogach, nierówne tempo z pierwszych godzin dawało o sobie znać. Za Mosiną Kłosiu odbił w lewo, a z peletonu została już trójka. Słońce z drogi zrobiło patelnie, a my z Sebą ustawicznie pytaliśmy Wazę "Papo Smerfie daleko jeszcze?". Ostatni postój w Tulcach (Rodmana nie spotkaliśmy), gdzie miła pani ze sklepu pozwoliła nam się spokojnie zregenerować (ci co wiedzą o co chodzi to wiedzą). Ostatnie kilometry to totalny zjazd. Niby kalorii nie brakowało, nogi jakoś się trzymały, nic specjalnie nie bolało, ale czułem się po prostu totalnie wyczerpany. Po kolei gubiłem kolegów i ostatnie 12 km przejechałem sam myśląc o domu. Małżonka przywitała mnie niepokojącymi słowami "Marcin co się stało?", a ja z trudem wyskoczywszy z kolarskiego uniformy uwaliłem się w cieniu.
Konkluzje:
1. Znowu niepotrzebnie się podpaliłem (brak licznika, brak poczucia prędkości), a i Seba nie ułatwiał sprawy (stawanie na pedałach przy prędkości >40 kmh daje do myślenia). Klasycznie się wystrzelaliśmy
2. Ilość kalorii ok, ale na postojach można jeść coś normalniejszego (od tej glukozy zaczynało się chcieć rzygać)
3. Trochę zbyt długi dystans jak na warunki pogodowe
4. Ostatnie spostrzeżenie - w czasie wypadu wypiłem ok 2,5 l płynów, w domu kolejny litr. Po godzinnym spaniu ważyłem 78 kg czyli 4,7 kg mniej niż rano.

• Kalorie 2000kcal

Ustawka Kostrzynsko-Wierzycka

Piątek, 28 czerwca 2013 · dodano: 29.06.2013 | Komentarze 0

Wieczorna ustawka z Wazą i Rodmanem (wcześniej trochę km solo). Chłopy są przed wyścigami, więc dali mi pożyć. Fantastyczne wrażenie szybkiej jazdy w grupie, a i tak było dość spokojnie nawet jak na mnie. Prędkość średnia z szybkiej jazdy myślę, że w granicach 34-35 km/h. Fajnie.